Mithilfe von nutzerzentrierten Gestaltungsmethoden haben die Studierenden einen ganzheitlichen Gestaltungsprozess, von der Problemdefinition bis hin zum Prototyp, durchlaufen.
Projektthema
User Research, Konzept, Entwürfe und Prototyp für eine Benutzer- und erlebniszentrierte Software unter Berücksichtigung eines vorgegeben Themengebiet wie z.B. Gesundheit, Organisation, Produktivität, etc. und unter Einbezug von nutzerzentrierten Gestaltungsmethoden.
Inhalt des Faches
Die Studierenden erlangen methodische und analytische Fähigkeiten für die konzeptionelle Entwicklung und Gestaltung nutzerzentrierter Software. Mithilfe von Methoden zur Nutzerforschung wie z.B. User Journeys, Experten- und Konsumentenbefragungen oder Stakeholdermaps, werden Anforderungen für die spätere Software analysiert und divergente Nutzergruppen definiert. Durch die Anwendung von Designmethoden wird ein iterativer Gestaltungsprozess durchlaufen. Während des Prozesses wird unter Zunahme von unterschiedlich ausgearbeiteten Prototypen die Interaktionskonzepte auf Benutzbarkeit und Usability getestet.
Building a bridge between digital and real life mental support
Introducing Feelink
Do you ever find yourself preparing for a complicated conversation and don´t know how to approach this topic?
Based on a series of interviews conducted at the start of this semester, you´re not alone with this problem.
Multiple people claim to struggle with finding the confidence and right words to hold conversations about their mental health or other sensible topics. The app Feelink strives to help these people.
It teaches skills, confidence and intuition in regard to emotional conversations.
Feelink helps its users understand their relationships on a deeper level by offering a short questionnaire. The Apps AI coach supports them in using the appropriate language for a conversation and conveying their feelings understandable. It not only gives feedback on how to improve the users way of expression, but also explains its reasoning. Feelinks guidance includes the time after the conversation as well, offering a reflection function for the user to learn from their experiences.
The apps design is calm and simple. A light blue and yellow are used as the main colors to give the user feelings of calm and content. Shapes are rounded and the font and iconography are kept simplistic, to not distract or overwhelm the user from what is the most important: Their thoughts and feelings.
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