Das Web hat sich zum zentralen Informations- und Kommunikationsmedium entwickelt. Der Schwerpunkt des Kurses liegt darin, das Potential des Mediums auszuschöpfen und für die immersive Vermittlung von Inhalten zu nutzen.
Projektthema: Pro Bono
Gemeinnützige Vereine und Initiativen erfüllen wichtige gesellschaftliche Aufgaben, die von gewinnorientierten Unternehmen oft nicht abgedeckt werden können. Für eine effektive Arbeit und Kommunikation benötigen sie gestalterische Hilfe – die sie sich in vielen Fällen jedoch nicht leisten können.
Welche Seiten weisen deutliche Defizite auf, wo gibt es akuten Handlungsbedarf? Ausgehend von einer ausführlichen Analyse werden Konzepte entwickelt, die zeigen wie das Ganze deutlich besser funktionieren könnte.
Ziel der Projektarbeit ist kein oberflächliches Redesign, im Fokus steht eine adäquate und passgenaue Vermittlung der spezifischen Inhalte. Deshalb beginnt die Arbeit bei der grundlegenden Seitenstruktur und endet mit der Entwicklung eines funktionalen Prototyps.
WAVE is a social media service where it’s all about meeting people and checking what’s going on nearby. You can connect with your friends or meet completely new people.
Our service’s goal is it to help our users to explore their living area and to get to know the people better that live there.
Design/ Branding
Based on the idea of our service we set our design principles to modern, clear and vivid. Because the wave concept is deeply intergrated in our product we chose the colors blue and white as the main colors. The bold typography and the blue stroke around our components gives the website a modern look. For the logo we experimented with positioning of letters and their spacing. After adjusting the slope of the letter E we found the perfekt logo for WAVE. It looks simple but powerful - matching with our design concept.
Design components
We used characters as a user’s profile picture and status. Users can select a character to express their feelings to their friends. We selected six emotions that can be chosen to express the user’s mood. The idea here is that we can display a spectrum of emotion that goes from ‘I want to meet people’ to ‘I want to be alone’. Our service will display their stated mood for 24 hours. After that it’s going back to default again.
Characters
Features
We intergrated following features in our service: You can find drops (we rebranded all our events to ‘drops’) nearby, invite friends to a drop, update your mood showing in your profile, find public drops and also create and therefore plan a drop with your friends or open to public.
On the picture below you can see the key feature of the service - finding drops nearby. You can filter drops by time, category, age, and to just your friends and friends of friends. The map on the right shows the matching drops. You can click on the emoji to find out more about the drop.