Projektthema
Der Kurs befasst sich mit der Gestaltung und Entwicklung einer interaktiven Anwendung,
die im Kontext von Ausstellungen, Museen oder Messen Wissensgebiete verständlich
erfahrbar macht.
Inhalt des Faches Ziel ist das Kennenlernen grundlegender Zusammenhänge im Bereich der Mensch-Computer-Interaktion und der Informationsgestaltung. Die Studenten befassen sich mit grundlegenden Interaktionsformen und medienspezifischen Gestaltungsproblemen, der Beziehung von Text, Bild und Animation sowie der protoypischem Umsetzung oder Simulation solcher Anwendungen.
Our concept is to show a journey through the different deep-sea zones of the ocean to find the different bonefish in their natural habitat, our metaphor was that the user steers a submarine to photograph and scan the fish to find information about them.
Software
We used Figma and Illustrator to create the main screen and second screen design such as vectors, backgrounds, buttons, etc.
On the other hand, ProtoPie & ProtoPie Connect was used to create the animations and functionality of the whole experience and to connect the hardware to the design.
Hardware
We used 3 main components for the hardware:
Speed Link controller to give the user the main tool to navigate through the experience.
iPad, so the user could interact with the second screen and access the information.
Sensor on the chair to start the introduction of the experience.
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